日本画歴史
I Nihonga historie, japansk maleri funktion dukkede omkring tidspunktet for den Heian periode. Under indflydelse af Tang dynasti, Tang billede (Karae) i Kina, Yamato-e udviklet i japansk kultur, og det siges at være udgangspunktet. Den Yamato-e viste og beskrevet om japansk miljø, folks liv, historier og digte, templer og helligdomme og buddhistiske malerier, der i vid udstrækning var blevet støttet fra Edo æra til Meiji.
Yamato-e er en teknik, der vil blive trukket i en stak til at supplere de ting af fjernt på samme samme størrelse. Kakejiku (hængende scroll) er en af den lange lodret, fordi den trækker fjerne ting støt opad.
Yamato-e klassifikation, at der er tre motiv, som er fire årstider, billede af udsigter fra januar til december og attraktioner af det sted, som vises på skydedør billede og folde skærmen.
Billedet rulle har gjort siden slutningen af det 10 århundrede, som udgøres af Yamato-e og dokumentet. Billedet rulle trækkes lang skærm og måde af visning, mens likvideret og færdige dele, der kiggede på fra højre mod venstre, som er specielt i den omgørelse del at se nu.
Foldeskærmes og skydedør billede viser dekorativt med motiver af fugle og blomster, og Doha er ofte tegnet som udformningen af form. Doha, at bakken er lindring af jorden trækkes i bløde kurver, som er ekstremt forenklet for at øge den dekorative effekt af skærmen. Yamato-e teknik viser ikke en realistisk, men dekorativ måde.
Den Kamakura perioden fra slutningen af Heian, Yamato-e var fremherskende ved kun at bruge den Sumi, sort blæk som kaldes Hakubyo. Såsom vildt dyr, folks liv karikatur er som et mesterværk, og de værker, der betragtes som den moderne tegneserie.